Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Emma - 9 juni 2011 20:15

(http://www.imdb.com/title/tt1564367/)


Director: Dennis Dugan


Adam Sandler och Jennifer Aniston i en komedi överfylld av lögner och pinsamma stunder för flera av komedins medspelare. Nick Swardson och Brooklyn Decker spelar, i en resa de åker på till Hawaii, deras partners. Där får också Anistons karaktär, Katherine, besök av hennes ungdomsvän Palmer som spelas av den begåvade Nicole Kidman som i denna film fått en roll olik alla hennes andra så glamorösa roller. De som dock gjorde filmen till en säker 3:a var de två underbar unga skådespelarna Bailee Madison och Griffin Gluck; spelandes Katherines barn, förhandlande ungar med underbara personligheter. Utan deras medverkan hade det blivit en 2:a, där inte ens Kidmans excellenta talang kunde räddat filmen.

Vad filmen handlar om, med det svenska namnet Min låtsasfru, är plastikdoktorn Danny som övertalar sin assistent att låtsas vara hans fru som han är på väg att skiljas från för att lyckas med sin nuvarande flickvän. Allt ihopkokat med både pinsam och bra komedi tillsammans med romantik.


Betyg:   

Rekommendation: Värd att titta på, men inte mer än en gång. Gör det dessutom tillsammans med någon, för då blir det roligare.

Av Emma - 9 juni 2011 19:39

Hej!


Ny blogg, nya ämnen att diskutera. Min blogg kommer mestadels innehålla texter där jag skriver om olika saker och ting (alltså inte varenda detalj om vad jag har gjort under dagen, utan riktiga texter). Exempel är recensioner på filmer, allmäna texter (både från skolan och fritiden), dikter, kåserier och dylikt. Kan dock hända att jag slänger in något roligt och intressant jag har sett under dagen också (om det någonsin händer vill säga). Även citeringar från författare och andra skridenter lär förekomma (för vem ska jag annars få min inspiration från). Vem vet om det råkar slinka in en bild någon gång ibland också (ögonen måste ju få lite specialträning ibland också, så hjärnan kan få vila lite). Hoppas det kan locka era ögon och hjärna.


/Emma

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Senaste inläggen

Presentation

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards